martes, 16 de febrero de 2016

LLIBRE D'AMIC I AMAT (78)


78.- Digues, foll, ¿quan vingué a tu l'amor?
Respongué:
- En aquell moment en què m'enriquí i em poblà el meu cor de pensaments, desigs, sospirs, llanguiments, i posà als meus ulls abundor de llàgrimes i plors.
- ¿Què t'aportà l'amor?
- Belles faiçons, horaments i valors del meu Amat.
- ¿En què van venir?
- En memòria i enteniment
- ¿Amb què els vas rebre?
- Amb caritat, esperança.
- ¿Amb què les guardes?
- Amb justícia, prudència, fortalesa, temperància.

78.- Dí, loco, ¿cuándo llegó a ti el amor?
Respondió:
- En el momento en que me enriqueció y me pobló mi corazón de pensamientos, deseos, suspiros, languideces, y puso en mis ojos abundancia de lágrimas y llantos.
- ¿Qué te aportó el amor?
- Bellas formas, honores y valores de mi Amado.
- ¿En qué llegaron?
- En memoria y entendimiento.
- ¿Con qué los recibiste?
- Con caridad, esperanza.
- ¿Con qué los guardas?
- Con justicia, prudencia, fortaleza, templanza.

No hay comentarios:

Publicar un comentario